17e mai

Lördagen var vi uppe tidigt. Tidigt för oss alltså, och åt frukost och gjorde oss fina på Norges födelsedag. Sen gick vi ner till centrala Hvaler för att se på tåg. Givetvis så missade vi det med typ 5 minuter, och så började det spöregna. Men det är tanken som räknas, det vet ju alla.

Sen gick vi tillbaka till hyttan och började förbereda kvällens grillmat. Jag vill ha revansch i monopolet, vilket gick precis lika dåligt som på fredagkvällen. Sen satt vu mest bara och höll tummarna för att solen som dykt upp skulle stanna så vi fick grilla. Det gjorde den, och våra (mest Hennings) kamrater dök upp med öl för ett helt kompani och grillpölser.

Våran grillmat var iaf kung, och alla var sjukt avundsjuka för att de inte hade fint kött istället för äckliga korvar. Sen hade hockeyn börjat, och folken började bli odrägliga så jag satte mig inne och såg Sverige förlora mot Finland. Det var ungefär allt, om man bortser från att de icke-gravida människorna fortsatte supa till halv fem på morgonen, en somnade på golvet, två sittande i soffan och det såg ut som en krigszon när de var färdiga.

På söndagen vägrade jag hjälpa till att städa, jag var faktiskt helt oskyldig. Efter de hade ätit lite paracet och druckit femton liter cola så var de som människor igen. Gud vad jag inte saknar alkohol.






Kommentarer
Postat av: ullrika

sicken schysst grill? typ värmeplats också?

det bästa med att inte kunna dricka är ju att man slipper bakfyllan. strongt av dig att inte städa. festligt då om du i smyg hulkat lite i hörnen och skvätt chips omkring dig innan du gick å la dig. ingen skulle ju misstänkt dig såklart!

2008-05-20 @ 22:52:47
Postat av: Petra

Den grillen hade jag velat ha! Jag var förresten så ölsugen under min graviditet att jag höll på att gå av. Köpte Carlsbergs alkoholfria med jämna mellanrum. =)

2008-05-20 @ 22:58:26
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: mumlan

Ja vad var det jag sa förut om att man iaf har kuligast dan efter då man avhållit sig från starka dryckesvaror??

2008-05-21 @ 12:01:23

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0