Dum och blond, eller vad?

Usch vad jag har ont i magen, sådär asmysigt så jag mår jätteilla. Satt och såg fram emot kläckningen och att jag kunde börja droga bort det onda sen, innan jag insåg att efter förlossning så ska man amma oxå. Fan. Jag borde väl egentligen inte säga att jag oxå satt och längtade till efteråt, då jag kan få sova igen utan att gå upp och kissa en miljon gånger (och kan ligga på mage!). Det är nog annat som håller mig vaken då. Ibland är jag lite för dum för mitt eget bästa.

Tillråga på allt så har jag feber. Det finns visst ingen gräns över hur mycket jag ska plågas. Snart åker jag iallafall hem till min mamma, då kan hon få ta hand om mig och laga god mat åt mig. Så skönt att slippa göra sånt själv för ett litet tag. För tillfället tänkte jag nöja mig med frukt.

image75




Kommentarer
Postat av: joel

jadu.. en vandrande pinne hade ju varit lättare.. dock inte lika spännande, underbart, kul dock..

2008-05-13 @ 01:24:02
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: vannie

du får iaf i allt elände äta frukt ;)

2008-05-13 @ 10:04:16
URL: http://fluffytummy.blogg.se
Postat av: ullrika

du är inte dum. du är klok! för efteråt KAN du ligga på mage och du SLIPPER gå upp en miljon gånger för å gå på toa. men. du kanske inte får sova så mycket mer heller iofs :)

å du. vill inte skrämmas med amningen. så här i efterhand ser jag tillbaka på det som rätt mysigt. men det beror ju på att minnet är selektivt...! för mig var det stundtals ett rent helvete, men jag vet tjejer som klarar det alldeles galant utan nästan nåt ont alls. eller alltså. jag TROR att det finns såna tjejer (har nog läst om dom i mama ;). i vilket fall. det är värt det. det är värt allt. du skulle bita av dig armen om det skulle gagna ditt barn. det låter astöntigt, jag vet. men det är så. jag lovar.

ang ditt onda: har det med magsyra och magmun att göra? isf finns väl medicin? och om vanliga magkatarrspiller hjälper får du ju äta såna fastän du är gravid. iaf losec och dess likar. men det är kanske inte den typen av ont du har? stackars stackars du!!

ps. vad gulligt av dig att skriva snällt om min bäbi. det värmde mitt modershjärta enormt!

2008-05-13 @ 11:40:54
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Caroline

Det där såg ju riktigt gott ut... Säger till och med jag, som inte är så mycket för att äta jordgubbar "i bare".

2008-05-13 @ 19:53:20
URL: http://karlssoncaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0