En historisk händelse

Jag tror det var typ två veckor sen jag läste i nån såndär gravid-tidning att man kunde känna bäisen hicka. Ända sen dess har jag gått och väntat på dessa utlovade hickningar och blivit mer och mer övertygad om att jag var onormal. Igår när jag gått och lagt mig, och skulle läsa lite, så känner jag ett rytmiskt dunkande långt nere i magen. 5 minuter senare kopplar det, hon hickar! Snabbt fram med mobilen och ringa karln (som sitter i vardagsrummet) och väsa Kom hit, NU. Han försökte slingra sig undan, för såna samtal brukar inte innebära annat än att jag vil ha ett glas saft eller en spyhink. Döm om hans förvåning då jag ville att han skulle ta på mig! Jaja, på magen då. Men han fick vara med om det historiska ögonblicket då våran bäbis hickade för första gången.


Söt som socker.



Och för er som undrar så är lilla bäbisen beräknad till 27/7.

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh vad kul, då är det inte SÅ långt kvar då ju! =)
Det sägs att om ungen hickar mycket i magen så gör den det sedan också, och det har verkligen stämt på mina barn.

2008-05-15 @ 10:04:45
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: ullrika

visst är det skitgulligt!!

är faktiskt skitgulligt hela tiden. förutom när du i vecka 39 är stor och otymplig och inte kan somna för att bäbin hickar och sparkar och försöker snurra och sparkar och sparkar och hickar och sparkar. fast i efterhand blir det där skitgulligt också :)

bara två månader kvar nu då! tjohoo!

2008-05-15 @ 23:45:27
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0