Söndag morgon

Ungefär en timme sen vaknade jag. Kissa. Försöka somna om. Funkar inte. Börjar peta liv i Henning. (Han var full kastrull igår, så det får man), åt vegtortillas till frulle (den som spar han har) och nu sitter vi alltså hos hans föräldrar och internettar. Eller jag iallafall. Han är upptagen med att plocka ölburkar och disk. Muahahahha. Jag ska på seriöst viga mit liv åt de alkoholfria carlsbergarna även efter födsel och ammning.

Imorse, mitt i petandet så frågade jag han om inte Kiwi öppnade klockan 7 på lördagar oxå. Efter lite mumlande kom han fram till att de har stängt på söndagar. Söndag?? Fan, jag har missat en hel dag den här veckan. Säkert inte nån av de bra dagarna, men ändå.

I alla fall som är , så vaknade jag snorsugen på såntdär vitt fluffigt runt bröd vi köpte på bageriet i Holland, den där skrattande kon osten och jordgubbsjuice. Så nästa gång affärerna öppnar ska jag köpa jordgubbar och apelsinjuice så jag kan mixa mig min egen. Sen nn morgon ska jag även slå på stort och baka scones. The next best thing liksom.

Chanserna för sol idag är 100%, det har utlovats minst 18 grader, himlen är klarblå utan minsta molnfläck så vi håller tummarna för att magen håller sig snäll så jag kan plåga min fyllesjuka pojkvän/sambo/partner in crime osv med diverse upptåg.

Have nice söndag liksom.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hallå där!

obs nr ett: sluta skämta om alkoholfri öl. Det gör ont i mig bara jag hör det. och då gillar jag inte ens öl för fanken!

obs nr två: jälla siit nu blir jag ju helt galet sugen på scones. sluta med de där läskerierna genast!

ääsch. det är för sent. Jag vet redan att jag kommer stå hela kvällen först med nävarna i deg och sedan deg i magen.

2008-05-05 @ 11:47:59
URL: http://njorun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0