Vi har en hyresvärd

Som tar sig sådana otroliga friheter. Ända sen jag upplyste honom om att vi önskar att flytta så har han varit ner två gånger om dagen minst för att lämna värmeelement, luftavfuktare, kontrollera mängden vatten i luftavfuktare, tömma luftavfuktare på vatten samt nu senast flytta tidigare nämna luftavfuktare till ett annat rum! Seriöst, vem tror gubben att han är, har han inte hört talas om det där nyaste, privatliv tror jag det hette.

Imorse låg jag så gott och sov, när han sticker in huvet och ska ställa dit nåt nytt. Kul, där ligger jag i sängen, och när jag ligger i sängen i mitt hem så förväntar jag mig att få vara i fred. Inte att en gammal gubbe ska titta in huvet och se mig i underkläder. Det är en anledning till att de enda gångerna vi är hemma är kvällstid för att laga middag och sen sova.


(Sen kan jag ju bara nämna att han har varit ner lite titt som tätt tidigare oxå för det ena eller det tredje, och att så fort vi kommer eller går står han slickad mot fönstret för att undersöka saken, och tittar riktigt ordentligt. Känns lite som att vi sitter på några av rikets hemligheter som han försöker avslöja, med tanke på all bevakning)

Kommentarer
Postat av: t0tta

Nu är jag inte med.. Använder han huvudnyckel för att gå in utan er tillåtelse?

2008-10-22 @ 19:09:50
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Mamma Mu

Håller med totta: menar du att värden bara går in i lägenheten som ni hyr, utan att ens ringa på först?!! Nä nu ****** - Har du kommit igång med bullbaket och bjudit in "dom där"?? Snart kommer jag ner själv och blir elak!

2008-10-23 @ 16:22:55

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0