Snöblind på operan

Så var lillebror här, och som sig bör när man har besök så är vi äckligt kulturella. Igår var vi alltså till schtan, och eftersom det är Oslo så var de regnjackan som togs med och inte solbrillorna. Vi fick bestiget das nya operahus, som är vitt som snö. För en gångs skull var det soligt, och allt det vita utan solbrillor var ingen höjdare. Sen var vi på Munch-museet (där både Madonnan och Skriet var på plats), Vikingskiphuset och en reptilpark.  Sista delen hade vi tänkt bevittna matningen (frysta möss och kaniner utlovades, ingen bäbi på menyn) men vi var drygt en timme tidiga så vi gav upp och åkte hem.



-Man blir trött av att gå på museér sa Iselin och somnade på Fridays.



Idag var jag och lilla fröken och träffade de andra mammorna och barnen från barselgruppen. Käkade golunch och surrade skit. Och hör och häpna; sol idag igen fast blåsigt som 17. Nu är mina bröst stora som ballonger, så jag tror jag ska "råka" väcka lilla apan och få gjort nåt med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0