Gnäll - helt onödigt att läsa

Allrajt. Astmameddosinen var ju slut, så jag gick upp tiiiidigt idag för att ringa doktorn..
Jag har bytt läkare för att slippa puckot jag var tvungen att gå till hela tiden tidigare.
Tydligen så har de inte elektroniska journaler (Hej Stenålder!), och jag måste alltså ringa själv (ny telefonkö) för att få utskrivet min gamla journal och få den skickad till rätt ställe. Och betala hutlösa jävla 150 kronor för de! Vad fan tror dom att jag är gjord av? Stålar? Iallafall var damen som satt och tog telefoner sjukt otrevlig (kan vara del av hennes arbetsbeskrivning, högst troligt) och ville inte att jag skulle få hjärtmedicin bara hursomhelst. Jag förklarade snällt att jag inte hade problem med hjärtat utan med lungorna att det var sådär svårt att andas typ när man går ut i minusgrader eller utövar någon slags fysisk aktivitet förutom soffmaraton, därav astmamedicinen. Jahaaaa, men då kan du få timme om två veckor, om du lever så länge. Glöm inte att ta med din gamla snordyra journal! (sagt betydligt otrevligare).

Ringer "min gamla" privatläkare som inte upptäckte att jag var gravid.
Hon är i alla fall duktig på att skriva ut recept.
Jag fick timme om 5 timmar.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Det gäller alltså att välja doktor med omsorg, beroende på vad man vill ha uträttat.. =D

Vart tog alla duktiga, hjälpsamma och trevliga telefonröster vägen på sjukanläggningarna? Det verkar som mrs Dobberman finns överallt?

2009-01-08 @ 10:04:19
Postat av: t0tta

hmm... Tror jag håller mig i Sverige...



Svar: Ja, tack och lov, träffar jag dem max 2 ggr om året, som det är nu ändå.

2009-01-08 @ 15:59:32
URL: http://t0tta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0