En ekorre mindre

Imorsepå väg till jobbet så skuttade en ekorre över vägen. Bilen framför oss ska givetvis köra över den. Jag såg hur den lilla ekorren slägdes flera (centi) meter upp i luften. Den gjorde som några volter innan den landade framför våran bil. Tack och jävla lov så körde vi inte över den...

.. Inte för att det hade gjort nån större skillnad. H berättade att samma stackars ekorre fortfarande låg på vägen när han körde hem igen, bara några storlekar plattare. Jag tror det är därför jag har så ont i magen.

Stackars alla små ekorrbäbisarna som sitter hemma i ekorrboet och läntar efter mamma-ekorre, som bara skulle och hitta en god nöt till frukost, så kom hon aldrig hem. Undra om de har gått till polisen ännu och anmält henne försvunnen. De kanske är ute och letar efter mamma-ekorren. Alldeles ledsna och gråter  mamma-ekorre, kom hem! Vi lovar att vara snälla och sopa undan alla nötskal efter middagen bara du kommer hem igen!. Ungefär så tror jag att dom gråter. Så besvikna de kommer bli när ekorrmamman aldrig kommer hem igen.


(Ekorren på bilden är inte den som blev överkörd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0