På rygg

i soffan i skuggan. Svettas som en apa, dricker vatten och äter vattenmelon. Dagen har mest varit en enda lång svettig plåga. Gasgrill, pool och parasoll har shoppats,och står nu på gräsmattan och är snygga. Vi har plaskat i poolen alla tre, vi låssades att det var Iselin som ville ha en stor en så alla fick plats, men egentligen så var det nog mest för våran skull :) Inte en chans att man orkar dra på lilla stranden och trängas med alla andra. Termometern visar 30 grader i skuggan och jag undrar exakt nær det var jag flyttade till syden. Jag har aldrig varit dit, men jag kan tänka mig att det är så här det känns.

Iselin sitter och guffar vattenmelon och letar flygplan. När hon ser ett så pekar hon och gastar tills alla andra oxå tittar. Sen gör hon brummande flygplansljud. Nu använder hon brödkorgen som hatt till allas stora nöje. En riktig showgirl det där. Det är iaf skønt att ha en naken unge hela dagarna. Bara att slänga henne i vattnet efter en slaskig måltid och sopa bort resterna från altan. Städning som jag kan uppskatta!

På måndag kommer mamma och Lasse, och strax efter det påbörjas målning, tapetsering och golvläggning.
Synd jag jobbar hela dagarna och inte kan hjäpa till ;)

Kommentarer
Postat av: ullrika

eller hur! fördelen med sommarn!

2009-07-06 @ 23:23:00
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0