Att bita och skrika mitt i natten

Iselin har på senare dagar børjat med lite irriterande saker. Som att bita sin mamma i nipplen, och att skrika så hon væcker grannen på andra sidan vägen nattetid. Jag förstår inte helt varfør hon vaknar. Hon brukar lægga sig kring 19-tiden, för att sen vakna kanske kring 1. Skrik och skrik och hon kanske är hungrig? Men vad 17 ska man utfodra henne med på kvälln så hon inte vaknar och ska ha mat? Sen brukar hon, om vi har jäkla tur somna om och sova till 5-tiden. Då vaknar hon igen før att skrika, bråkas och leva om. Det är oxå vid den här tiden hon brukar börja bitas. Jag läste nånstans att de kring 8-månaders ålder har en tillväxtperiod och att barn som sovit bra börjar sova sämre och de som sovit dåligt sen tidigare sover ännu sämre. Kan det stämma? Och snälla, säg att det går över snart!

Hon ska oxå varamed precis överallt. Jag kan inte ens ställa mig upp utan att hon blir ledsen och börjar gråta. Och så ska det bäras, bäras och bäras.  Det enda som är bra i den kråksången är att hon är precis lika dan när hon är med Henning.


Lilla hjärtat!


Kommentarer
Postat av: ullisar

det kan gå över bamsefort Anna! vi hade en sån här period precis innan Maali fyllde ett, den höll bara i sig ett par veckor (om jag minns rätt). vi kämpade verkligen för att inte börja mata henne när hon vaknade på natten. för oss kändes som ett fett steg bakåt och en ovana, med tanke på att hon inte ätit nattetid efter ett par månaders ålder ungefär.



lycka till och håll ut! skönt att det inte bara är dig hon är klännig på. - och jag kommer inte säga som så många sa till mig; att du ska vara glad för den här tiden eftersom dom när dom blir äldre inte vill vara nära alls. det ena förtar inte det andra men jösses sicket galet tänk! tycker jag.



krams i massor!!

2009-03-07 @ 23:10:20
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0