Sen sist

Jag förstår att de allra flesta av er tror jag drunknade i badkaret efter den långa frånvaron. Tyvärr måste jag erkänna att det inte var något mer dramatiskt än envis lathet som hållit mig borta.

Helgen bjöd på utflykt till ekologisk barnbondgård i de centrala delarna av Oslo. Iselin var överförtjust och rusade så fort alla tjocka kläderna tillät fram till grisen och klappade och paratde grisspråk. Den var väldigt spännande och hon berättade även åt oss hur grisen lät. Hon är duktig på att grymta vårat barn.

Vi fick även titta på hönor (ka-ka) häst (gnhihihi) får, getter, kaniner och en åsna. Iselin kunde alla djur-lätena utom åsnan. Men det är ju inte så konstigt, för den har vi inte ens övat på. Hur låter en åsna? Vi tog av ena vanten så hon skulle få känna äggsakt hur mjukt fåret var, men då var det mest bara läbbans tyckte hon och konstaterade ett: äääsj (äsch på norska). Ja, det var en mycket trevlig utflykt som tåls att upprepas. När vi skulle gå så grymtade Iselin och vinkade. "Hejdå grisen" tror jag att det betydde. Bilder finns, fast de ligger på besteföräldrarnas kamera då jag råkade glömma min hemma.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Jag har faktiskt försökt lära henne hur åsnan låter, men vi hade ingen riktigt bra bild på en sån så hon kanske inte kommer ihåg det riktigt..? Hursomhelst så kan hon tills vidare lyssna på mig, så vet hon hur en åsna kan låta =)

2009-10-12 @ 21:43:38
Postat av: ullisar

åsnan säger ååhiii åååhiii med nasalt ljud i mitten. det vet Maali bestämt :D



ps. hur en kanin låter däremot vet vi inte. kan Iselin läras oss? jaa!

2009-10-16 @ 00:59:43
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0