Lite om min avkomma

Kvällens middag var pappalagad korvstroganoff. Mycket lycklig Iselin tryckte i sig all sin egen, och pappas överblivna korv. Måste vara ett toppenbetyg! Sen busade de i badkaret medan jag städade undan i köket. Allt jag hörde var lycklig tjut och lillgris-skratt. Medicin för själen!

Iselin pekade ut mot balkongen, när vi gick dit pekade hon mot andra sidan, till "grannen" i det gråa huset och sa brum-brum. Han var ute och klippte gräset en gång i somras och vinkade till henne när hon förtjust tittade på. För någon vecka sen hade de motorsåg och kapade en del träd, vilket även det var väldigt intressant för liten flisa. Klart det är favvisgrannen då liksom :)

Igårmorse fick flisan som vanligt en flaska välling till frukost. Som hon totalt ignorerade. Hon gick in i köket, öppnade brödlådan och kom tillbaka med potatislimpan vi köpte i Sverige. Den lyckades hon med många stånk och stön få upp på köksbordet, sen skrek hon på oss. Det blev riktig frukost istället. Efter påklädnng så sprang hon ut i hallen och plockade upp sina skor och slog på ytterdörren. Dags att gå till barnehagen!

Hon är jätteduktig när vi läser böcker och vet att man sniffar på blommor, säger namnam när det är bilder på frukt, bröd eller annan mat och favoriten; brumbrum till traktorerna och bilarna. Sen kan hon nästan alla djurläten oxå, fast på senare tid så har hon fått för sig att katten oxå säger voff :)





Mannekängar mormor-sydda tröjan som kom i posten idag. Hur fin som
helst och knappt inte ens för stor. De stickade sockarna var kul att bära
på, och passade finfint på lillaste foten!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Å så roligt att storleken passar! Kul att se hur det blev!! Nu kan jag ju sy lite mer, å sticka lite mer.. så har jag snart glömt att ukulelekursen inte blev av =)



Ni har ju bara bästaste Iselin, och hon har bästigaste pappan % mamman också hjärtan

2009-09-18 @ 08:05:17
Postat av: Ås

tänk att hon kan gå nu.. känns som det var nyss man var på bb och hälsade på er!

Tyra "pratar" då som ett tok nu.. lite roligare tid nu än när hon bara sov :)

2009-09-18 @ 22:26:03
URL: http://ausaisaksson.blogg,se
Postat av: Ida Tallhed

jo, jag avr nog lite smålik Linda på den :) Eller på båda dom bilderna egentligen..



Men jo, jag passar i glasögon, men trivs bara inte i de...

2009-09-19 @ 12:31:00
URL: http://idatallhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0