Mindre trevlig start på dagen

Dagen började tidigt, klockan 7. Tröstlös gråt i sängen och kokhet liten kidd. Rump-tempen togs och visade på nya rekord a la 41 grader cirkus. Efter telefonkonferans med min mor så ringde vi lokal doktor för att rådgöra och beslutade att vi skulle kika in på legevakten efter vaktbyte.

Gammal grå och himla go doktor klämde på ledsen flisa. Hon mindes tyvärr alldeles för väl fredagens läkarbesök och var inte alls särskilt lycklig. Vi fick en påse hem som hon skulle kissa i. Lättare sagt än gjort. Vi fick åka in till Oslo och köpa fler och lyckades till sist få yttepyttelite kiss i botten. Vi åkte tillbaka och lämnade in den, och fick gnäll för att det var aaaaaalldeles för lite. Ganska dumt med tanke på att jag var smått irriiterad sen tidigare och sa dom ett och annat om att skicka hem oroliga föräldrar med en liten påse med tillbehörande tyska instrukioner till enda hjälp. Tydligen så lyckades visst kisset räcka sen ändå.

Flisan sover och jag sitter och försöker ladda batterierna till hon vaknar igen.
Och inser att jag glömde köpa söndagssnacks.
Fan!

Kommentarer
Postat av: Lindah

Men gumman nu får hon ta och krya på sig kram

2009-09-27 @ 17:13:53
URL: http://www.grodfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0