Ikea

De ska ju ha sængklæder på dagiset, alltså var vi en kudde och ett tæcke kort så jag kænde mig smart nær jag kom på att vi skulle på IKEA och kirra nytt. Det tænkte ungefær hela Oslo oxå, så vi var långt ifrån ensamma ;) Sen så hade de problem med kassorna och kunde inte ta kort under en period, så køerna var flera miiiiiiil långa. Det løste sig iaf och han den dær Kamprad ær inte tokig, før att blidka møjligt ilska køande kunder så bjød de på glass! Thank god, jag var næra ett sammanbrott*, men med glass i munnen ær det svårt før en 2-åring prata och så stod hon snællt bredvid mig och åt :)

Det var iaf himla skoj att åka bussar och tåg tyckte Iselin. Och hærja runt på IKEA mellan barnstationerna och køra liten kundvagn. Min lilla ligist. Sliten blev hon visst oxå, før hon somnade innan vællingflaskan var slut.

Jojuste, vi køpte en ny film oxå (pingvinerna driver mig till vansinne). Bilar valde hon helt sjælv och verkade någorlunda nøjd iaf ;)








*Nej okej, inte alls faktiskt. Jag ær rætt duktig på mutor och jakt-av-galen-2-åring. Bættre æn vilket gymkort som helst. Och så ær hon så søt nær hon tjuter av skratt då man fångar henne, då ær møjliga ilskna tankar som fanns tidigare som bortblåsta. Intressant fenomen det dær.


**Undra føresten om det dær kopplet jag hotat med nånsin blir inkøpt. Kanske till 15-års dagen om inte annat.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Jag tror att en dag på ikea kan vara ett riktigt stort Äventyr för både föräldrar och barn ;) Och visst är det bara helt omöjligt att vara sur, grinig, irriterad om man får Glass? Glass skulle de ha mer av i Afghanistan, Irak, ja i alla krigande och oroliga länder. Ska vi starta en Glass-Mission och få fred i världen?

2010-08-22 @ 10:27:23
Postat av: ullisar

oj? har ni egna sängkläder på förskolan? låter klart gosigare att sova i lakan än på madrass, men måste ni tvätta själva också eller sköts det på plats?



hoppas liten kryat sig ordentligt nu. feber är supercrappy. särskilt på små nästantvååringar!

2010-09-01 @ 22:47:17
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0