Trevlans me helg

Mycho trevligt har vi haft. Igår var vi och badade på Bøler, där det var varmt och skönt i bassängen. Iselin var helt galen och hoppade från pallarna och ville flyta omkring på ryggen. Sen åt vi goda italienska köttbullar och potatis till middag och hon stoppade i sig hur mycket som helst. Det har oxå varit mycket utklädning. På med stora skor och leka Pippis och på med mammas kläder och leka mamma.

Idag vaknade hon innan 5 och grät och grät och hade så ont i örat. Tillslut gick vi upp och la oss på soffan med huvet högt och såg hajfilm. Jag tror jag somnade en stund sen, för två filmer senare v¨ckte hon mig och sa att det inte gjorde ont mer.

Sen har det bakats lussekatter här i huset, underbart goda blev det och i år gillade även Iselin dem. Så har vi städat, fröken har både dammsugit och dammtorkat sitt garage väldigt ordentligt. Nu spatserar hon omkring här med skorna på och tjoar, hon härmar Pippi när hon är på kafferep.

Nu ska det diskas, ordnas lunch till morgondagen, sy byxor och fålla lucia-linne. Jag som trodde söndag var vilodag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0