Pipsvängen

Håhåjaja, hela dagen har gått åt pipsvängen. Först skulle vi på visning. Bara det att det snöat 1 dm inatt. Och ingen är uppe före 12 och plogar på en lördag.. Vi kommer på visningen en 20 minuter tidigt, står ute och väntar. När den ska börja ringer tjejen som ska ha den och säger de blir 10 min sena när de knappt tar sig fram längs vägen. Jaja, tur i oturen så innebar det att Iselin hann somna i vagnen.

Sen skulle vi och bada. Jag upptäcker när vi ska köpa lunch att jag glömt mitt visa-kort hemma. Tur som f har jag mitt svenska ica-kort där mamma häromdagen berättade hon hade slängt in en slant. Buss + t-bana + promenad i oplogad uppförsbacke. Bara för att inse att jäkla skit-simhallen stänger om 30 minuter. Vi vände och skulle åka hem. Missade bussen (som går en gång i timmen) med 30 sekunder. Men hem kom vi iaf, tillslut.


Jajuste, nämnde jag att plogbilen, när den nu kom körde fort som fan och sprutade snö över hela mig och vagnen?! Jäkla tur det inte låg någon hård isklump där. Jaja, Iselin har iaf vart pigg och glad större delen av dagen och klappat den stora tigern på Oslo s. För henne var det nog bra utflykt bara att få se alla tåg, bussar och traktorer, för hon pekade och berättade om allt :D

Nu är det kartong-packning som står på kalendern. Och så ska jag sy en knapp och en anna liten sak.
Sen, då är det kväll

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Hoooly smokes, vilken dag ni har haft! Bra att du ser de ljusa delarna av det hela, du ska se att efter en sån dag kommer allt att bara gå som smort resten av veckan =D

Lördags-storkram till er!

2010-02-27 @ 20:21:12

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0