Dåliga undanflykter

Ja, det är jag riktigt bra på! Under en längre tid så har jag har jag hittat på ursäkt efter ursäkt för att slippa städa. Den senste var att jag helt plötslig, out of the blue, satte upp en hylla åt avkomman. Trots att jag har en pojkvän att utnyttja till sådana avancerade uppdrag. Vad blir det härnäst liksom?

Det enda som riktigt får mig till att plocka fram grönsåpan och skurhandskarna är löftet om besök. (Ja, ni hajar ju själv att det egentligen inte städas här mer än cirka 6 gånger per år..) Nu är det ju så att om en veckas tid så väntas en bil full med svenskar anlända, så jag har ju egentligen gott om tid. Tid att planera städningen in i minsta detalj, mängden såpa, tillvägagångssätt och i vilken ordning allt ska tas och så vidare.

Ja, och så kan man ju alltid skriva meningslösa blogginlägg för att slippa tömma och sanera hallen..


Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Äsj, kanske lika bra å städa efter att besökarna varit där i stället ;)

aj fasen en ny undanflykt uppfunnen

2010-07-07 @ 23:08:47

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0