Besudlad

Det är vad jag är.

Det kliade på min arm idag. Den normala reaktionen är att klia. Det normala är att känna en arm. Det gjorde inte jag. Jag kände bubbliga blåsor. Så jag tittade. Och uppdagade till min stora förskräckelse en svinkoppa. Eller impetigo som det heter på medicin-språk. Enda anledningen till att jag vet hur en sån ser ut, är att jag ungefär vid den här tiden förra året hade en precis likadan sak på armen. Reunion utan dess like.

I alle fall så har jag tvättat, smetat på antivirus-kräm (inte att förväxlas med antivirus-program) och slängt på ett fläskigt plåster. Man vill ju inte gå omkring som en annan smitthärd heller. Sen tog jag det säkra före det osäkra och bytte sängkläder och handdukar. Det var kanske på tiden ändå.

Tur att jag i smyg är rätt fashinerad av sånthär och ser det som ett ypperligt tillfälle att få googla lite sjukdomar.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Jag spår vad din framtida yrkesbana skulle kunna vara.. Ta vara på det intresset!

2010-05-15 @ 09:57:55

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0