Iselin, du är så fin!

(Och jag är rätt bra på att rimma ;) )


De hade haft en extragalant dag på barnehagen i fredags. Stor samling med alla fyra avdelningar och så hade det bjudits på glass. Många kramar, ledsna fröknar som skulle sakna Iselin, och när hon skulle till att gå så kom favorit-fröken Åse och gav henne favvis-kose-bamsen Ole Brumm (Nalle Puh). Nu har Iselin alltså ännu en följeslagare, det börjar bli trångt i sängen :)


Vi började vårat hemmavarande med en sovmorgon och dusch. Vi kände nog båda att det behøvdes efter hennes nattliga bus (hopp i sängen och hon ropade lyckligt "sinne gææærn" (vilket betyder "Iselin är galen"). Sen åkte vi tåg, tittade på tigern på Oslo S och åkte mer tåg. Ja, det är Iselins version av det hela, min är mindre positiv så vi hoppar över den.


Hon har oxå tjatat på mig i flera dagar om att hon vill baka, så efter middagssovning så lagade vi lasagne och Iselin fick vara första ostsmakare, ett mycket ansvarsfullt uppdrag. Sen har vi hållt på halva kvällen med en focacciadeg som hon nu har somnat ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0