Doktorn och idiotjävlar

Vi har varit till doktorn två gånger i veckan. Först med en armbåge ur led på lillfröken. Not very funny, speciellt inte när mamma höll fast och doktorn vände och vred. Dagen efter när jag berättade vi skulle till dokotrn igen (för läkarintyg på att barn hade aningens förhöjd kroppstemp på morgonen och således hölls hemma just in case) så sken hon upp som en sol och ville gå genast. Sådan dotter sådan mor eller?! :D


Utöver det har veckan gått i trots, trots och lite mer trots. Ja och så trotsades det lite. Grymt lycklig att jag fick hem en ap-sele idag är jag, så kanske vi kan gå ut igen vi två.

Hjäälp, jag sitter fast!

 

 

 

 

 

 

Idag bjöd på en mindre trevlig bussresa. (Mitt) Barn som ramlar i bussen för att de inte klarar av att vänta de sekunderna det tar innan jag satt henne ner, och (mitt) barn som klämdes i dörren då man tydligen inte klarar av att använda sig av backspeglarna innan man stänger dörren. På samma bussresa. De två hållplatserna vi åker upp för backen. Hands up alla som tror att jag slog ner idiotjäveln som körde? Nej, kanske inte. Men jag blev eventuellt aningens högljudd när jag sa några väl valda ord till cirkusapan bakom ratten. Och hade sen hela dagen på mig att formulera mailet jag skulle skriva till bussällskapet. Not a very pleasant one.

 

Nu ska jag dricka cola och pilla navel. Skål!


Kommentarer
Postat av: Thess

du skickade mailet till bossbolaget sen hoppas jag:(

Grr, va förbannad an blir

2011-01-22 @ 09:29:03
URL: http://thuss.se
Postat av: mamma mu

Nä vad är det för IQ-fiskmåstyper/nötter som får köra buss där?! En åsna skulle klara det bättre! Bra att du skällde ut idioten, ännu bättre att du skickat mejl till högre instans! Skriv insändare i tidningen också, finns säkert fler personer som råkat ut för sånt grrr Och vad skulle hänt om hon slagit sig blodig eller brutit en arm? Dom ska vara glada att inte jag också var där.. GGRRRRR Fast jag hade nog mest hejat på dig och uppviglat resten av bussåkarna.

2011-01-22 @ 19:19:59
Postat av: mamma mu

Fast det är ju gott och bra att hon gärna går till doktorn igen! Värmer ens hjärta med barnvänlig personal.. ;)

2011-01-22 @ 19:20:51
Postat av: ullisar

BRA att du skällde! Och TUR att det inte hände nåt allvarligt med Iselin...

2011-01-23 @ 02:24:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0