Sista dagen i första månaden

Och en very good en!

Men först kan vi sammanfatta den barnfria helgen med verry good mat, både hemma och på restaurang och grymt bra film - Burlesque. Att jag fick gå ensam då M vägrade ser jag bara som ett plus så här i efterhand :)

Jag fick ju hämtat hem lillegulls nya vagn i helgen oxå. ÄNTLIGEN säger jag bara. Hon sken upp som en sol i söndags när hon kom hem och såg den i hallen. Fin ärg tyckte hon oxå att det var. Grönt är skönt! Hade hon fått bestämma så hade hon sovit i den.

Nöjd med skummel pyjamas och apsele i handen. Sötunge.



Vaknade och ville mest bara grina imorse. En liten huligan har misshandlat min ryggrad och mina njurar inatt. Sjyrre liksom. Har känt mig mer happy än på länge nu en stund och såklaaaaart ska vi börja måndagen med ett av de jobbigare kapitlen i skolan. Om när barn har det svårt. Misshandel, övergrepp, omsorgssvikt, sorg och sådana trevliga saker. Lite storys fråm real life på det så kände man sig sådär lagomt blå på vägen hem igen. Ordningen återställd. (Närå, ingen fara. Happy som en haj är jag!)

Jag tackar min smarthet
som kommit på att laga massa mat när det väl lagas och så frysa in. Alltså kunde vi bara slänga in varsin lasagnebit i micron (thank you Lasse!) och 2 minuter senare sätta oss att äta. Ovärderligt! Imorgon blir det korstroganöff. Från frysen gifvetvis :)

Vi får betalt ett tvärfagligt examensprov av skolan (som sen får pengar av NAV och då alltså arbetande norrmäns skattepengar) och det är alltså den enda vi behöver göra. En examen som grundar sig på alla de tre böckerna vi har. I tillägg kan man ta en enskild examen i varje bok och för varje boks examen man klarar så kan man dra av 3 månader av de 5 åren man måste ha arbetat innan man kan ta fagprov. Ja, svårbegripligt var det ja. I allefall. Idag, sista dagen att anmäla sig tyckte jag att det vore en bra ide att ta alla 4 proven. Varför inte liksom. Inte nog med att jag gör det frivilligt. Jag betalar för de tre andra själv! Crazyass säger jag bara. Tvångströja och vadderad cell nästa liksom..

Kommentarer
Postat av: mamma mu

Härligt med nya vagnen, värst vad man får vänta på sånt numera - nästan lika svårt som att få plats på bhg? Och visst är väl lilla fröken helt underbar!! Och du är helt rätt ute då du laddar för flera prov! Vad är det för vits att bara satsa liiite?? Kör hårt, det kommer att gå fint! Svett och möda, hejåhå ;)

2011-01-31 @ 21:46:10
Postat av: mamma mu

Hmm, visst borde det vara ett hjärta också på den där pyschen..? ;)

2011-02-04 @ 10:00:44

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0