Bombangrepp

Krigszon, explosion, katastrofberedskap, bomb, angrepp, skottlossning, terrorangrepp ...


Nyhetskanalerna har otroligt många ord för att beskriva vad som skett och sker i Oslo i eftermiddag och ikväll. I snart 5 timmar har nyhetskanalerna snurrat här och twitter uppdaterats frekvent för att få information som norska medier ännu inte gått ut med. Lillegull somnade efter att vi pratat om trasiga fönster så nu sitter jag här och blir mer och mer förskräckt över vad som sker. Inte längre i välden där ute, utan i mitt hemland, i min hemstad.

Me ndet är svårt att säga att jag inte på något vis väntat på det. Det kommer närmare och närmare och det är bara naivt att tro att man är förskonad mot sånt bara för att man bor i lilla Norge (eller Sverige.)




Att sen sitta och se på allmänhetens bilder från det som skett får ju ses som mindre intelligent från min sida. Att se restaurangen vi ofta besökt och gärna besöker med fönstrena sina liggandes på gatan, eller gatorna vi gått tillsammas ofta jag och lillegull med krossade rutor är not so fun. Anywhere, anytime..

Kommentarer
Postat av: ullrika

Gick in på din blogg för att se att du är okej. Fy så otäckt detta är. Många många kramar!! - till treåringen (grattis!) å till dig!

2011-07-23 @ 01:21:32
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mamma Mu

Det saknas ord för att beskriva hur fruktansvärt hemskt det hela är. Nej man kan inte skydda sig till 100 för sånt. Och för mig är det helt obegripligt att en människa kan planera och sen utföra såna förfärliga handlingar. Och ja, det är lika hemskt om inte värre, när det är hela grupper som utför liknande dåd. Men jag är glad att ni inte var där just då, tacksam att ni lever och mår bra! Kram!

2011-07-25 @ 11:11:31
Postat av: Mamma Mu

Jag tror att man ändå behöver och vill se/hänga med i även förfärliga nyhetssändningar för att försöka kunna ta in vad som hänt och försöka förstå vidden av det hela. Det som från början såg ut som en enskild händelse, blev ju så otroligt mycket mer allteftersom. Och om möjligt mer fruktansvärt för varje minut..

2011-07-28 @ 11:24:31

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0