Sicken jäkla vecka

Det började redan förra helgen, på söndagen när jag vaknade och kände mig som sju svåra år. Mjo, nog hade man ju lite feber oxå. Raklång i soffan hela dagen. Ont i halsen och pigg 3-åring som vill leka. Provade mig på jobbet på måndag, orkade en timme innan jag gick hem. Jag var very very uschlig och det var extremt synd om mig. På tisdag var det så illa så jag hade minst alla fötter i graven och ringde således vetrinären för att bli avlivad. Eller nästan. Få penicillin iaf. Doktorn underade vadd et var för fel på mig när jag kom dit, hon verkade inte gilla att jag diagnostiserade mig själv med halsfluss. Man kanske inte gör det efter man gått sjukt många år i skola. I alle fall som behövde hon bara lysa in i halsen på mig för att inse att mjo, jag hade nog rätt. Jag misstänker att det var ett straff för mitt självdiagnostiserande när hon beordrade mig ut för stick i fingret. Men jag var för risig för att oroa mig. Jag ville bara ha mitt heliga papper som ger mig rätten till penicillin. I allefall så blev halsprovet klart och sa klart å tydligt jag vad dödens sjuk, så jag slapp stick i fingret. Sen dess har jag mest bara legat raklång i soffan eller sängen och tyckt extremt synd om mig själv.


Iselin har haft turen att få sova en natt extra med pappan sin så jag slapp gå ut i mitt bedrövliga tillstånd. När hon väl var här däremot har hon tagit god hand om mig. Klappat mig på pannan och gett mig en kram och sagt "så, nu är det bra". En hel hög med färgglada konstverk har jag oxå fått för att jag ska bli frisk lite snabbare. Och så höjdpunkten med sjuk mamma - man får medicinera henne! Jag undrar om man borde skämmas när man låter sin 3-åring dela ut morgontabletterna. I sure don't. Jag tvingar i henne meddosin när hon är sjuk och hon får göra likadant med mig när jag är sjuk. Jag låssas oxå att jag inte vill, men då blir hon sträng och säger att "doktorn sa att du må". Klart pedagogiskt. Och jag längtar till när hon blir äldre och kan berätta hemma hos kompisar att hon brukade tidigt tvinga i sin mamma medicin på morgnarna ^^


Nöjd tjej som byggt största tornet! Tillåme högre än hon själv!


Kommentarer
Postat av: ullrika

Bra där Iselin! Du måste få i mamma medicinen!



ps. krya på dig!

2011-09-26 @ 12:09:09
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0