Marknadsdag på Sæter

(inte dit bockarna Bruse ska)


Sicken grej alltså! Inte marknad så som vi i Sverige känner den, utan bara affär som flyttat ut lite på gatan. Nya matstället wok n' roll gick omkring och delade ut smakprov på deras mat vilket var sjukt gott, och uppskattat. Där ska vi hämta mat en gång!

För Iselin sin del så träffade hon en clown så hon fick en fin ballongblomma. Som jag sen fick bära på. Hon hade ju annat för sig. Typ rida ponny. Inte en, utan TVÅ gånger. Ett litet tåg var där och körde runt, Iselin kallade det för Dinosaurtåget för det hade inga fönster. Det blev jag tvingad att åka hela tre gånger. Sen stod vi drygt 20 min i kö för att hon skulle få ansiktsmålning (som hon sen ville tvätta bort en halvtimme senare). Höjdpunkten var nog såklart när hon såg Kompis. Hon sprang iväg för att krama han, skitlycklig. Dit var hon måånga gånger för att se, klappa och krama. Hon hade känt på klorna till han oxå, och så sa hon att hon kände att hans hand hade skakat lite när hon höll den. Iselin påstod det var för att den var lite blyg för alla människor.

En annan sak värd att notera med dagen är att mitt barn, hobbyvegetarianen, som aldrig hittils gillat kyckling. Hon bad idag om MER kyckling till middagen, när M kockelerat med pesto och mozzarella. Insano-gott var det.










Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Ooops, ingen hjälm på hästryggen?! Låter som att ni haft en alldeles underbar dag :) Och allt går väl ner när det vankas pesto.... Ni är bäst!!

2012-05-13 @ 22:19:07

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0