Du har vunnit en blå traktor!

Så otroligt sugen jag blev på glass. I stora lass.
Kanske ska ta mig en sån, och kolla lite kokböcker vad som ska käkas till helgen. Det är som kul när jag planerar fancy middag, så slutar det med att jag har äckelont i magen, och inte klarar av annat än ligga ner så min käre pojkvän får laga maten istället. Han har det inte lätt.

*


Kom och tänka på när jag och Malin brukade busringa till folk och säga att vi snott deras barnvagn, eller att dom vunnit en traktor.

Vi: Grattis, du har vunnit en blå traktor i valfri färg!
Intet ont anande oskyldig människa, ofta gammal: Jamen så trevligt!
Vi: Men vill du ha den i en annan färg än blå får du köpa färgen och måla om den själv!

Varpå vi viker oss dubbla av skratt och nästan kissar på oss för att vi tyckte det var så kul.
Tänk så mogna vi var.


Inte långt efter det började vi töja på sanningen och säga saker som "klart hennes föräldrar är hemma" och "nej vi har inte druckit någonting". Usch så hemska vi var när jag tänker efter. Fast de kanske borde tacka oss för att vi höll dem unga så länge (eller gjorde så de åldrades i förtid), vilketsom.
Vi har ju blivit ganska normala ändå, så nåt rätt måste de ju ha gjort :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

haha, det ær helt førjævligt.

2008-05-13 @ 16:48:45
URL: http://leben.blogg.se
Postat av: Petra

Tack internet för alla underbara människors bloggar man får chansen att läsa! Du hamnade genast på min "måste-läsa-varje-dag-lista"!

2008-05-13 @ 17:24:19
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: mamma mu

Ja förr eller senare kommer alla dina hyss (nåja, åtminstone flertalet av dom) att komma tillbaka till dig i nån form... Så när du berättar om sömnlösa nätter (först med bebis och sen med tonåring) lovar jag att påminna dig om hur det var då =)
Love forever! /mamma

2008-05-14 @ 21:16:29
Postat av: joel

Läste din kommentar till inlägget gravid 2.. känner att jag måste svara här..

Roligaste kommentaren på åratal (läs halvår)..

Skitkul..

Det var en jävla chock kan jag tänka mig..

Inte alls planerat då eller?

2008-05-21 @ 15:14:34
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0