Tjuvringarnas drottningar

Jag och vem faen det nu var (minnet sviker såhär på ålderns höst) satt och kollade på någon slags telefonboksliknande hemsida efter kända folks telefonnummer. Vi lyckades hitta numret till nån politiker (som jag givetvis inte heller minns vem det var, pga det där åldrandet). Vi fnissade så mycket så vi kissade på oss när vi ringde och skulle säga han ett och annat.

Vi: Heeeej är det namnetjaginteminns?
Han: Ja, vem är det här?
Vi: Vad gööööööör du? (ofantliga skrattkramper)

Det var skitkul tills ungefär här, då han tyckte att vi oxå skulle presentera oss. Då blev vi nervösa, sket nästan på oss och la på.

(Om jag minns rätt så var det på tiden då jag bodde i Umeå, vilket innebär att jag måste ha vart rätt gammal. Eller iaf 16. Moget. Föresten så tror jag att jag minns att jag var hos Malin i Kullen och hälsade på, och det kan förklara det mesta. Vivar inte särskilt normala tillsammans. Tur vi bor i olika land nu, annars hade våra ungar fått skämmas så för oss.)

Det elakaste var nog när vi försökte lura en gubbe att han genom att inte vara med på vårat lotteri vunnit en resa till Bahamas. Allt han behövde göra var att ringa ett telefonnummer (som bara råkade gå till en snusktelefonlinje) och följa instruktionerna. Han verkade vara normal, så jag tror bara han låssades tro på oss. Annars lär han ha blitt besviken.


Nu kom jag föresten på varför det där med hemligt telefonnummer blivit en sån hit.
Och det är nu avslöjat för resten av världen vad uttråkade tonåringar i den stora metropolen Koskullskulle roar sig med.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

haha, sweet. Busringa är tamigfan det bästa som finns. Fanns.. inte gjort det på länge..
damn.. avslöjade jag mig själv nu?

2008-05-29 @ 16:57:10
URL: http://leben.blogg.se
Postat av: joel

Jag och en polare skulle vara lustiga som an.. vi tjuvringde till en gubbe och frågade om cyeln hadn hade satt ut ill salu i tidningen..

Han sa att han ägde ingen cykel men att vi kunde få köpa hans moped..

Sedan tog det 20 minuter innan vi kunde lägga på..

Han var en jävla försäljare den gubben...

2008-05-30 @ 04:57:07
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Mamma mu

Det låter som du och Malin.. Förresten var det också ni som visade mig hur många delar en flygande mobiltelefon innehåller =)
Ni kommer också att ha stor kunskap (dvs erfarenhet) om vad era ungar ev kan hitta på när de blir äldre =D
Till era arvingars förtret kommer ni alltid att vara steget före!

2008-05-30 @ 09:46:11
Postat av: malan

det var ju du, jag o terra hemma hos henne i kullen. vi ringde ju bosse ringholm! :)

2008-09-26 @ 00:24:02

Kommentera inlägget här:

NEJ TACK till kommentarer som är spam eller reklam. Ska du kommentera här kan du väl åtminstone låssas att du är läskunnig och har läst något jag skrivit.


Namn:
Jag vill ha en bulle

E-postadress: (faktura skickas hit)

Smygreklam:

Beundrarbrev:

Trackback
RSS 2.0